Büro Tescil Belgesi Şartları

2024 YILI BÜRO TESCİL İLK KAYIT ŞARTLARI

“İsme Büro Açma” İçin Gerekli Evraklar
• Vergi Levhası (Takvim yılı Nisan ayında değiştiği için güncel olan Vergi Levhası getirilmelidir)
• 2024 tarihli mükellefiyet yazısı 
(Faaliyet kodlarında 711101- Mimarlık Faaliyeti kodu olmalıdır)

• Kira Kontratı ya da Tapu fotokopisi (Vergi Levhasındaki adrese dair)

• SGK Tescil ve Hizmet Dökümü (e-devlet arama kısmına bu şekilde yazarak oluşturulan barkodlu belge)

• Bireysel KEP Adresi sahibi olmak (Kurumsal KEP adresiniz bulunuyorsa yeniden bireysel almanıza gerek olmamakta olup kurumsal adresinizi bildirmeniz yeterlidir. KEP adresi başvuru PTT'den yapılabilmektedir, detaylı bilgi için tıklayınız)

• Başvuru Formu (Şubede Bilgisayar çıktısı olarak üyeye verilecek, imza sirküsü bölümüne 3 adet imza atması istenecektir.)
 

ÖDENECEK TUTAR: 5000 TL. Büro Tescil İlk Kayıt Ücreti + 600 TL. Mühür Bedeli + Toplam Aidat Borçları (Yıl x 1500 TL.) (Şubeden onay alınmadan ödeme yapılmamalıdır.)

 

“Şirket Olarak Büro Açma” İçin Gerekli Evraklar
• Vergi Levhası 
(Takvim yılı Nisan ayında değiştiği için güncel olan Vergi Levhası getirilmelidir)
• Yevmiye Defterinin 2024 Yılı Onaylı Sayfa Fotokopisi > E-Deftere geçildiyse mükellefiyet yazısı (Faaliyet kodlarında 711101- Mimarlık Faaliyeti kodu olmalıdır)

• Kira Kontratı ya da Tapu Fotokopisi (Vergi Levhasındaki adrese dair)
• Şirket Ana Sözleşmesi (Şirket isminde “MİMARLIK”, sözleşmede amaç ve iştigal konusu bölümünde de “her türlü mimarlık hizmeti yapmak” ibarelerinin geçmesi gerekmektedir) 
• Ticaret Sicil Gazetesi 
• 
ATSO’dan alınan 2024 tarihli “ORTAKLIK BELGESİ” (Tek ortaklı şirketlerde veya Anonim Şirketlerde de istenmektedir. Örnek için tıklayınız. Anonim Şirketlerde ortaklık belgesi alınamaması durumunda Antalya Ticaret Sicil Müdürlüğünden alınan ortaklık paylarının göründüğü güncel tarihli Durum Belgesi alınmalıdır. Örnek için tıklayınız.(Mimarın hisse oranı ortakların sayısı ve mesleklerine göre değişmektedir. Hisse oranı ile ilgili Şubeden bilgi alınabilir)

• İmza Sirküleri 

• SGK Tescil ve Hizmet Dökümü (e-devlet arama kısmına bu şekilde yazarak oluşturulan barkodlu belge)

• Bireysel KEP Adresi sahibi olmak (Kurumsal KEP adresiniz bulunuyorsa yeniden bireysel almanıza gerek olmamakta olup kurumsal adresinizi bildirmeniz yeterlidir. KEP adresi başvuru PTT'den yapılmaktadır, detaylı bilgi için tıklayınız)

• Başvuru Formu (Şubede Bilgisayar çıktısı olarak üyeye verilecek, imza sirküsü bölümüne 3 adet imza atması istenecektir.)


ÖDENECEK TUTAR: 5000 TL. Büro Tescil İlk Kayıt Ücreti + 600 TL. Mühür Bedeli + Toplam Aidat Borçları (Yıl x 1500 TL.) (Şubeden onay alınmadan ödeme yapılmamalıdır.)

 
ŞİRKET ORTAĞI OLARAK TESCİL YAPILIRKEN EŞİT HİSSE DAĞILIMI KABUL EDİLEN ODALAR:
  1. MİMARLAR ODASI
  2. İÇ MİMARLAR ODASI
  3. PEYZAJ MİMARLARI ODASI
  4. ŞEHİR PLANCILARI ODASI
  5. İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI
  6. ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI
  7. MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
  8. HARİTA MÜHENDİSLERİ ODASI
  9. JEOLOJİ MÜHENDİSLERİ ODASI
  10. JEOFİZİK MÜHENDİSLERİ ODASI
 

2024 YILI BÜRO TESCİL  YENİLEME ŞARTLARI

 

“İsme Büro” İçin Yenileme Evrakları
• Vergi Levhası 
(Takvim yılı Nisan ayında değiştiği için güncel olan Vergi Levhası getirilmelidir)
• 2024 tarihli mükellefiyet yazısı (Faaliyet kodlarında 711101- Mimarlık Faaliyeti kodu olmalıdır)

• Bireysel KEP Adresi sahibi olmak (Kurumsal KEP adresiniz bulunuyorsa yeniden bireysel almanıza gerek olmamakta olup kurumsal adresinizi bildirmeniz yeterlidir. KEP adresi başvuru PTT'den yapılmaktadır, detaylı bilgi için tıklayınız)

• SGK Tescil ve Hizmet Dökümü (e-devlet arama kısmına bu şekilde yazarak oluşturulan barkodlu belge)

• Başvuru Formu (Şubede Bilgisayar çıktısı olarak üyeye verilecek, imza sirküsü bölümüne 3 adet imza atması istenecektir.)

 

ÖDENECEK TUTAR: 5000 TL. Büro Tescil yenileme aidatı + 1500 TL. 2024 yılı üyelik aidatı (varsa geçmiş yıllara ait aidat borçları) (Şubeden onay alınmadan ödeme yapılmamalıdır.)

 

“Şirketler” İçin Yenileme Evrakları

• Vergi Levhası (Takvim yılı Nisan ayında değiştiği için güncel olan Vergi Levhası getirilmelidir)
• Yevmiye Defterinin 2024 yılı onaylı sayfasının fotokopisi > E-Deftere geçildiyse mükellefiyet yazısı (Faaliyet kodlarında 711101- Mimarlık Faaliyeti kodu olmalıdır)
• ATSO’dan alınan 2024 tarihli “ORTAKLIK BELGESİ” (Tek ortaklı şirketlerde veya Anonim Şirketlerde de istenmektedir. Örnek için tıklayınız. Anonim Şirketlerde ortaklık belgesi alınamaması durumunda Antalya Ticaret Sicil Müdürlüğünden alınan ortaklık paylarının göründüğü güncel tarihli Durum Belgesi alınmalıdır. Örnek için tıklayınız.

• Hisse oranlarında değişiklik olması halinde pay değişikliğine ilişkin Ticaret Sicil Gazetesi

• Bireysel KEP Adresi sahibi olmak (Kurumsal KEP adresiniz bulunuyorsa yeniden bireysel almanıza gerek olmamakta olup kurumsal adresinizi bildirmeniz yeterlidir. KEP adresi başvuru PTT'den yapılmaktadır, detaylı bilgi için tıklayınız)

• SGK Tescil ve Hizmet Dökümü (e-devlet arama kısmına bu şekilde yazarak oluşturulan barkodlu belge)

• Başvuru Formu (Şubede Bilgisayar çıktısı olarak üyeye verilecek, imza sirküsü bölümüne 3 adet imza atması istenecektir.)

 

ÖDENECEK TUTAR: 5000 TL. Büro Tescil yenileme aidatı + 1500 TL. 2024 yılı üyelik aidatı (varsa geçmiş yıllara ait aidat borçları) (Şubeden onay alınmadan ödeme yapılmamalıdır.)

 

Yenileme için gerekli tüm evraklara internet üzerinden erişebilirsiniz.

 

- Vergi Levhanızı İnternet Vergi Dairesi'ne giriş yaptıktan sonra arama kısmına "Vergi Levhası" yazarak oluşturabilirsiniz.

- Mükellefiyet Yazınızı da yine İnternet Vergi Dairesi'ne giriş yaptıktan sonra "İşlem Başlat > Mükellefiyet İşlemleri > Mükellefiyet Yazısı Talebi (Merkez ve Şube)" sırasıyla ilerleyerek veya https://www.turkiye.gov.tr/gib-ivd-mukellefiyetyazitalep adresinden oluşturabilirsiniz.

- ATSO Ortaklık Belgenizi ATSO Online İşlemler üzerinden https://www.atso.org.tr/tr/hizmetler/uye-rehberi/online-islemler linkine tıkladıktan sonra "Ortaklık Belgesi"ni seçerek oluşturabilirsiniz.

- SGK Tescil ve Hizmet Dökümünüz e-devlet üzerinden barkodlu olarak oluşturulabilmektedir. 

 

Antalya merkez ilçeleri dışındaki ilçelerden yapılacak Büro Tescil Belgesi başvuruları için belgelerinizi info@antmimod.org.tr adresimize e-posta olarak gönderebilirsiniz. 

 

Ödeme için Havale /EFT yapabilir veya uzaktan kart işlemi (mail order) de yaptırabilirsiniz.  Mail order işlemlerinde taksit yapılamamaktadır ve kartınızın bu işlem için izni olmalıdır. Havale /EFT işlemlerinde Açıklamada Ad-Soyad-Sicil No, 2024 Aidatı, BTB Ücreti vb. olarak belirtiniz. Para gönderimi yapmadan önce evraklarınızı mutlaka e-posta ile iletiniz ve şubeyi arayarak bilgi veriniz.

BANKA/ŞUBE : DENİZBANK / KONYAALTI

HESAP ADI     : TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI

IBAN                : TR02 0013 4000 0005 3608 3000 25
 
Eşit Taksitle Ödeme Yapabileceğiniz Kredi Kartları
Bonus - 3 Taksit
Maximum - 3 Taksit
World - 3 Taksit